Betingelser og privatlivspolitik

Jobindex er en del af livet for mange, der vil finde eller blive fundet til et nyt job, og du kan bruge vores tjenester på en række forskellige måder. I forbindelse med din brug af Jobindex’ tjenester indsamler og behandler vi – som dataansvarlig – en række personoplysninger om dig.

Det er derfor vigtigt for os, at du tager dig tid til at læse denne politik, hvor vi informerer dig om vores håndtering af dine personoplysninger. Privatlivspolitikken beskriver, hvilke oplysninger vi indsamler, og hvem vi eventuelt videregiver personoplysningerne til.

Når du bruger Jobindex’ tjenester, får du en personlig brugerprofil, som danner udgangspunkt for alle de tjenester, du kan få gennem Jobindex. Du er derfor ikke anonym over for os – vi skal jo kunne hjælpe dig med at bruge tjenesterne – men du kan være anonym over for virksomhederne, hvis du ønsker det.

Data og behandling af personoplysninger er en del af vores DNA, og vi har altid passet godt på den type oplysninger. Vi forstår, hvor vigtigt det kan være at forblive anonym indtil selve opsigelsen/jobskiftet. Du kan derfor have tillid til, at vi behandler dine oplysninger på en sikker, fortrolig og for dig gennemsigtig måde.

Den dataansvarlige

Den dataansvarlige er:
Jobindex A/S
Holger Danskes Vej 91
2000 Frederiksberg
Danmark
E-mail: info@jobindex.dk
CVR: 21367087

Indsamlingen af oplysninger på Jobindex sker inden for rammerne af den gældende lovgivning.

Når du opretter en brugerprofil på Jobindex

Når du opretter en brugerprofil, eller får én oprettet automatisk i forbindelse med tilmeldingen til en af vores tjenester, gemmer vi din e-mailadresse, og hvis du har indtastet det, dine kontaktoplysninger som navn og adresse. Du kan tilføje flere informationer, ligesom du kan få forslag til virksomheder, du kan følge, se job du har gemt, tilpasse din(e) Jobagent(er), se/abonnere på nyhedsbreve og meget mere.

Formålet med registreringen er naturligvis, at Jobindex kan tilbyde dig tjenester, der er så relevante for dig som muligt, og da din brugerprofil er udgangspunktet for alle dine tjenester hos os, er det en god idé at holde den opdateret.

De rettelser/opdateringer, du tilføjer din brugerprofil (fx en ny e-mailadresse), slår igennem på andre tjenester, (fx hvis du har et CV hos os, eller den formular, du kan genbruge, når du skal ansøge online), så du behøver kun at rette det ét sted.

Sletning af brugerprofil

Når du selv ønsker at slette din brugerprofil, vil din brugerprofil blive markeret til sletning i 3 måneder. Derefter slettes den endeligt. Årsagen til dette er for at minimere risikoen for fejlregistrerede sletninger. Vær opmærksomhed på, at hvis du sletter din brugerprofil, betyder det, at du også sletter alle øvrige tjenester som CV, Jobagent(er), Jobindex QuickApply ansøgningsprofil mv.

Sådan retter/sletter du din brugerprofil

Du kan til enhver tid slette dine oplysninger ved at logge ind på jobindex.dk/din-side ved hjælp af dit brugernavn og adgangskode. Derefter opbevarer vi kun de personoplysninger, som vi måtte være forpligtet til efter gældende lovgivning.

Når du opretter et CV på Jobindex

Når du indtaster et CV i vores CV-database, vil CV'et og dine oplysninger blive registreret og opbevaret. Formålet med registreringen er naturligvis, at virksomheder, der er interesseret i din arbejdskraft, vil kunne kontakte dig gennem Jobindex' CV-database.

Hvis du ikke logger på din brugerprofil eller opdaterer dit CV i 6 måneder, anses du som værende inaktiv, og dit CV vil blive taget offline. Dette gør vi for at sikre så aktuelle CV'er som muligt hos Jobindex. Inden dit CV udløber, sender vi dig en påmindelse, så du kan nå at opdatere dit CV eller forlænge løbetiden.

Vælg anonym, personlig eller offline form på dit CV

Dit CV vises som anonymt, medmindre du gør noget andet. Hvis du vil vise dit CV med alle dine data, kan du enten give alle virksomheder adgang til den personlige form eller kun give adgang til de virksomheder, du selv udvælger.

Personlige oplysninger, der potentielt kan identificere dig (e-mailadresse, navn, adresse, telefonnummer og foto) er således som udgangspunkt ikke synlige for virksomhederne.

Anonymt CV

Dit CV vises normalt på anonym form, som ikke indeholder dine private data som navn, adresse m.m. Din baggrund er anonymiseret, og et eventuelt vedhæftet dokument er ikke tilgængeligt. Men virksomhederne kan læse og søge i dine relevante, kvalifikationsmæssige oplysninger, så de kan afgøre, om du er interessant for dem.

Hvis du vil være anonym, skal du derfor være opmærksom på, at du ikke skriver oplysninger, der kan identificere dig i andre felter end de dertil angivne. Overfor Jobindex vil du dog aldrig være anonym, men vi afslører ikke din identitet over for virksomhederne.

Hvis du følger en eller flere virksomheder, giver du virksomheden adgang til at se dine personlige informationer samt dit CV på personlig form. Virksomheden vil i så fald være selvstændig dataansvarlig for enhver behandling af dine personoplysninger, som virksomheden foretager.

Når en virksomhed vil i kontakt med et anonymt CV

Hvis virksomheden ønsker at komme i kontakt med dig via dit anonyme CV, så vil du få en meddelelse herom via Jobindex. Hvis du er interesseret, kan du selv vælge at indlede en dialog og derved frigive din identitet. Hvis du ikke er interesseret i henvendelsen, kan du afslå kontakten og forblive anonym.

Jobindex afslører ikke din identitet over for virksomhederne. Du er således aldrig anonym over for Jobindex, men du kan vælge at være det over for virksomheder, der ser dit CV. Det er alene dig, der kan frigive din identitet.

Indleder du dialog med en virksomhed, bliver virksomheden selvstændig dataansvarlig for behandling af dine personoplysninger, og Jobindex er ikke længere ansvarlig for den pågældende virksomheds selvstændige behandling af dine personoplysninger.

Personligt CV

Du kan også vælge at lade dit CV blive vist på personlig form. Den personlige form indeholder dine personlige oplysninger (fx e-mailadresse, navn, adresse, telefonnummer og foto) samt vedhæftede dokumenter, og navn på de arbejdspladser, du har indtastet under dine joberfaringer, bliver tilgængelig for alle firmaer, der søger i CV-databasen.

Du kan enten give alle virksomheder adgang til den personlige form eller kun give adgang til de virksomheder, du selv udvælger.

Hvis du følger en eller flere virksomheder, giver du virksomheden adgang til at se dine personlige informationer samt dit CV på personlig form. Virksomheden vil i så fald være selvstændig dataansvarlig for enhver behandling af dine personoplysninger, som virksomheden foretager.

Offline CV

Hvis du ikke besøger Jobindex i 6 måneder (det vil sige søger efter stillingsannoncer, logger på din brugerprofil eller anden interaktion), anses du som værende inaktiv, og dit CV vil blive taget offline. Dette gør vi for at sikre så aktuelle CV'er som muligt hos Jobindex. Inden dit CV tages offline, sender vi dig en påmindelse, så du kan vælge at opdatere eller sætte det online igen.

Hvis du følger en eller flere virksomheder, giver du virksomheden adgang til at se dine personlige informationer samt dit CV på personlig form - også når dit CV er offline. Virksomheden vil i så fald være selvstændig dataansvarlig for enhver behandling af dine personoplysninger, som virksomheden foretager.

Sådan retter/sletter du dit CV

Du kan til enhver tid rette eller slette dit CV ved at logge ind på jobindex.dk/din-side ved hjælp af dit brugernavn og adgangskode.

Hvis du ønsker at slette alle de registrerede oplysninger, skal du slette hele din brugerprofil og ikke kun CV'et. Derefter opbevarer vi kun de personoplysninger, som vi måtte være forpligtet til efter gældende lovgivning.

Jobindex sletter dit CV efter 5 års inaktivitet

Logger du ikke på din brugerprofil, eller opdaterer du ikke dit CV i 6 måneder, sættes dit CV offline. Når dit CV har været offline i 5 år - det vil sige, når du i 5 år ikke har opdateret dit CV - betragter vi det som forældet, og vi sender dig en notifikation, så du kan aktivere eller opdatere dit CV. Reagerer du ikke på denne notifikation, sletter vi dit CV.

Registreringer og noter i CV-databasen

Jobindex registrerer, hvilke arbejdsgivere og rekrutteringsfirmaer der læser og kontakter hvilke CV'er, samt alle mails der sendes gennem systemet. CV-databasen indeholder endvidere en facilitet, hvor rekrutteringsfirmaer og vikarbureauer har mulighed for at skrive kommentarer og noter til CV'erne til egen, intern brug. Jobindex' egen rekrutteringsafdeling fungerer også som et rekrutteringsfirma og kan således også skrive kommentarer og noter til CV'erne.

Ulovligheder i et CV

Vi forbeholder os retten til at ændre i dine indtastede oplysninger i tilfælde af, vi bliver opmærksomme på, at dit CV indeholder ulovlige eller ukorrekte oplysninger. Dette vil dog ikke forekomme normalt, og vi vil meddele dig sådanne ændringer.

Når du ansøger et job via Jobindex’ online ansøgningssystem

Når du vil sende din ansøgning

Hvis du ansøger en stilling via vores system til at ansøge stillinger, bliver du bedt om at starte ansøgningsprocessen med at indtaste dit navn og din e-mailadresse.

Har du allerede en profil hos Jobindex, kan vi benytte dine oplysninger derfra, så du kan med fordel logge på med dit brugernavn og din adgangskode.

Hvis du ikke allerede har en brugerprofil hos Jobindex, opretter vi en til dig - og den skal du bekræfte via et link i en e-mail, inden du kan færdiggøre din ansøgningsproces.

Hvem kan se dine ansøgningsoplysninger?

Personlige oplysninger i din ansøgning vil blive behandlet fortroligt og benyttes udelukkende af den/de personer, som deltager i rekrutteringsprocessen. Det er således kun Jobindex og den virksomhed, der søger en medarbejder, der har adgang til dine oplysninger i forbindelse med din online ansøgning samt CV.

Du bør ikke afgive følsomme personoplysninger (race, seksualitet, eventuelle straffe/domme), medmindre det er relevant for jobprofilen eller direkte adspørges.

Sådan behandler vi dine data fra ansøgningen

Når du ansøger online, indsamler Jobindex de personoplysninger, som du har indtastet i ansøgningsformularen, samt de dokumenter du har vedhæftet. Vi gemmer også historik over, hvilke job du har søgt. Oplysninger om køn og fødselsdato anvendes alene til statistiske formål.

Formålet med at indsamle personoplysninger er for, at Jobindex kan behandle, vurdere og kontakte dig, hvis du er kvalificeret til nuværende eller kommende ledige stillinger.

At blive kontaktet om et andet, ledigt job

Jobindex har mulighed for at kontakte dig på et senere tidspunkt, hvis vi vurderer, at din profil og kvalifikationer passer til andre ledige stillinger. Du bliver i givet fald kontaktet via e-mail eller telefon og præsenteret for den ledige stilling, som du til enhver tid kan afslå uden, at det påvirker dine muligheder for at blive ansat i andre stillinger.

Sådan retter/sletter du din ansøgning

Hvis du vil redigere eller fjerne noget, kan du når som helst gå ind i på jobindex.dk/din-side ved hjælp af dit brugernavn og adgangskode. Bemærk, at ændringer eller sletning af data under en allerede iværksat rekrutteringsproces, og i et vist tidsrum efter afslutning af processen, muligvis ikke er tilladt af retlige årsager. I dette tilfælde vil vi efter anmodning informere dig om, hvornår dine data kan slettes eller ændres.

Sådan sletter vi

De dokumenter, du har uploadet i vores system til online ansøgninger, såsom CV, ansøgning, anbefaling m.v., slettes 12 måneder efter afslutning af rekrutteringsprocessen. Er det en rekruttering, der hører under svensk lovgivning, så gemmer vi ansøgningsdokumenterne i 2 år i henhold til klageretten i den svenske diskriminationslov.

Når du opretter en Jobindex QuickApply ansøgningsprofil

Opret en ansøgningsprofil

Hvis du ansøger en stilling online, men ikke nødvendigvis på Jobindex’ site, vil du ofte i den online ansøgningsproces blive mødt af en række standardspørgsmål som udover navn, e-mail, adresse, fødselsdag ofte omfatter uddannelse og -niveau, seneste job mv.

Ved at oprette en formular, du kan genbruge, kan du nøjes med at indtaste alle oplysningerne én gang og gemme dem. Derefter kan du give tilladelse til at læse informationerne over i det eksterne, online ansøgningssystem. Det er det, vi kalder en Jobindex QuickApply ansøgningsprofil.

At oprette en Jobindex QuickApply ansøgningsprofil kan det gøre din jobansøgning lettere og hurtigere næste gang, du skal ansøge et job online uden for Jobindex’ regi og med de virksomheder, vi samarbejder med om Jobindex QuickApply ansøgningsprofilen.

Du vil i de aktuelle tilfælde blive mødt af knappen ’Søg jobbet med Jobindex’, hvorefter du giver tilladelse til, at dine data autoudfyldes i det eksterne, online ansøgningssystem.

Hvem kan se dine ansøgningsoplysninger?

Når du giver tilladelse til at ansøge med din Jobindex QuickApply ansøgningsprofil, får den aktuelle virksomhed adgang til de oplysninger, du har indtastet i din ansøgningsprofil; det vil sige navn, adresse, fødselsdag, telefonnummer, seneste job, uddannelse og -niveau samt e-mailadresse.

Virksomheden vil i så fald være selvstændig dataansvarlig for enhver behandling af dine personoplysninger, som virksomheden foretager.

Sådan retter/sletter du din ansøgningsprofil

Hvis du vil redigere, fjerne noget eller slette dine oplysninger, kan du til enhver tid gå ind i på jobindex.dk/din-side ved hjælp af dit brugernavn og adgangskode. Bemærk, at ændringer eller sletning af data under en allerede iværksat rekrutteringsproces, og i et vist tidsrum efter afslutning af processen, muligvis ikke er tilladt af retlige årsager. I dette tilfælde vil vi efter anmodning informere dig om, hvornår dine data kan slettes eller ændres.

Sådan sletter vi

Når du selv ønsker at slette din Jobindex QuickApply ansøgningsprofil, vil din ansøgningsprofil blive markeret til sletning i 3 måneder. Derefter slettes den endeligt, og opbevarer vi kun de personoplysninger, som vi måtte være forpligtet til efter gældende lovgivning. Årsagen til dette er for at minimere risikoen for fejlregistrerede sletninger.

Når du følger en virksomhed

Når du vælger at følge en eller flere virksomheder, får du tilsendt opdateringer om nye stillinger, nyheder og anden relevant info fra den eller de virksomheder. Hvis du følger en virksomhed, giver du virksomheden adgang til at se dine personlige informationer samt dit CV på personlig form - også når dit CV er offline.

Sådan retter/sletter du at følge en virksomhed

Du kan til enhver tid rette eller slette, hvilke virksomheder du følger ved at logge ind på jobindex.dk/din-side ved hjælp af dit brugernavn og adgangskode, vælge ’Dine virksomheder’ og tilpasse eller slette.

Når du opretter en eller flere Jobagenter

Når du vælger at oprette en eller flere Jobagenter, accepterer du, at Jobindex som dataansvarlig behandler dine personoplysninger som e-mailadresse og valgte præferencer, da vi ellers ikke kan sende dig dugfriske jobannoncer direkte i indbakken hver morgen.

Hvis du i 6 måneder ikke klikker på en annonce i Jobagenten, anses den som værende inaktiv, og Jobagenten vil blive slettet. Dette gør vi for ikke at optræde som spam i din indbakke. Inden din(e) Jobagent(er) udløber, sender vi dig en påmindelse, så du kan nå at forlænge løbetiden.

Sådan retter/sletter du din(e)Jobagent(er)

Du kan til enhver tid rette, tilpasse eller slette Jobagenter ved at logge ind på jobindex.dk/din-side ved hjælp af dit brugernavn og adgangskode og vælge ’Dine Jobagenter’ og indføre dine ændringer.

Sådan sletter vi

Når du selv ønsker at slette en eller flere Jobagenter, vil dine ønskede sletninger blive markeret til sletning i 3 måneder. Derefter slettes de endeligt. Årsagen til dette er for at minimere risikoen for fejlregistrerede sletninger.

Hvis du i 6 måneder ikke klikker på en annonce i Jobagenten, anses den som værende inaktiv, og Jobagenten vil blive slettet. Dette gør vi for ikke at optræde som spam i din indbakke. Inden din(e) Jobagent(er) udløber, sender vi dig en påmindelse, så du kan nå at forlænge løbetiden.

Generelt om personoplysninger

Hvilke personoplysninger behandler Jobindex?

Jobindex indsamler kun de oplysninger, der er nødvendige for den/de tjenester, du vælger at bruge. Vi indsamler følgende almindelige personoplysninger: e-mailadresse, navn samt - hvis du har oplyst det - adresse, telefon, fødselsdato og køn.

Derudover behandler vi: login-oplysninger til din brugerprofil, oplysninger om, hvilke jobannoncer du bliver vist, cookies, IP-adresse mv.

Følsomme oplysninger

Du må ikke indtaste eller uploade følsomme personoplysninger, som eksempelvis vedrører religion, race, politiske forhold, fagforeningsforhold, seksuel orientering eller helbredsoplysninger på Jobindex. Den slags oplysninger har vi nemlig ikke lov til at registrere, og hvis vi bliver bekendt med at de findes, så vil vi fjerne dem.

Hvor gemmes dine oplysninger?

Når Jobindex er dataansvarlig for dine personoplysninger, gemmes oplysningerne i Jobindex' systemer, som udbydes af Jobindex A/S, Holger Danskes Vej 91, 2000 Frederiksberg, Danmark. Serverne står i et af Itadels datacentre i Danmark.

Når andre virksomheder er selvstændigt dataansvarlige for dine personoplysninger, fx ved virksomhedens brug af CV-database eller online ansøgninger, opbevares personoplysningerne i overensstemmelse med den enkelte virksomheds persondatapolitik.

Videregivelse af oplysninger

Jobindex videregiver i visse tilfælde de personoplysninger, som vi behandler om dig. Dine personoplysninger kan blive videregivet til: (i) virksomheder, som benytter vores tjenester; herunder CV-database, online ansøgninger til rekruttering, eller (ii) leverandører, vi samarbejder med for at støtte vores virksomhed (f.eks. leverandører af tjenester, teknisk support, leverancetjenester og finansielle institutioner), eller (iii) i forbindelse med salg, opgaver eller anden overførsel af indholdet på hjemmesiden, eller (iv) hvis det er påkrævet ifølge en domstolsafgørelse eller gældende lovgivning.

Videregivelsen vil ske i det omfang og til dem, det er nødvendigt for at kunne udføre den tjeneste, som du anmoder om, og i forbindelse med brug af vores produkter eller lignende services, som kræver, at vi bruger dine oplysninger.

Dine rettigheder

Når vi behandler dine oplysninger, har du en række rettigheder. Hvis du vil gøre brug af dine rettigheder, skal du kontakte os på dpo@jobindex.dk.

  • Du har ret til at se (få indsigt i) de oplysninger, som vi behandler om dig.
  • Du har ret til at få urigtige oplysninger om dig selv rettet.
  • Du har ret til at få slettet oplysninger om dig. Er der lovkrav som forpligter os til at bevare oplysningerne i et vist tidsrum, kan sletning først ske efter udløb af denne periode.
  • Du har visse tilfælde ret til at få behandlingen af dine personoplysninger begrænset og til at modsætte dig behandlingen.
  • Du har i visse tilfælde ret til at modtage dine personoplysninger i et struktureret, almindeligt anvendt og maskinlæsbart format samt at få overført disse personoplysninger til en anden dataansvarlig.

Har du har spørgsmål til dine rettigheder, herunder til udøvelsen af disse eller til denne privatlivspolitik, så kontakt venligst Jobindex' databeskyttelsesrådgiver Mette Egeberg på dpo@jobindex.dk.

Du har ret til at indgive en klage til Datatilsynet, hvis du er utilfreds med den måde, vi behandler dine personoplysninger på. Du finder Datatilsynets kontaktoplysninger på www.datatilsynet.dk.

Du kan altid se og rette dine oplysninger ved at logge ind på jobindex.dk/din-side ved hjælp af dit brugernavn og adgangskode og vælge de relevante menupunkter. Hvis du har brug for hjælp, kan du kontakte Jobindex via support@jobindex.dk.

Sletning af dine oplysninger samt slettefrister

Generelt om sletning

Du kan til enhver tid slette dine oplysninger ved at logge ind og vælge den relevante funktion. Vi behandler dine personoplysninger i vores system, så længe vi har et konkret, sagligt formål med dette, og dine oplysninger ligger i vores system, til du selv sletter dem, eller til slettefrister definerer, at oplysningerne slettes.

Hvis du ønsker, at vi sletter alle de registrerede oplysninger om dig, bedes du kontakte os skriftligt på dpo@jobindex.dk.

Slettefrist ved sletning af brugerprofil

Når du selv ønsker at slette din brugerprofil, vil din brugerprofil blive markeret til sletning i 3 måneder. Derefter slettes den endeligt. Årsagen til dette er for at minimere risikoen for fejlregistrerede sletninger.

Slettefrist ved dit CV i CV-databasen

Når du selv ønsker at slette dit CV, vil dit CV blive markeret til sletning i 3 måneder. Derefter slettes det endeligt. Årsagen til dette er for at minimere risikoen for fejlregistrerede sletninger.

Har dit CV været offline i 5 år — det vil sige, når du i 5 år ikke har opdateret dit CV — sender vi dig en notifikation, så du kan aktivere eller opdatere dit CV. Reagerer du ikke på denne notifikation, sletter vi automatisk dit CV.

Slettefrist ved online ansøgninger

De dokumenter, du har uploadet i vores system til online ansøgninger, såsom CV, ansøgning, anbefaling m.v. slettes 12 måneder efter afslutning af rekrutteringsprocessen. Er det en rekruttering, der hører under svensk lovgivning, så gemmer vi ansøgningsdokumenterne i 2 år i henhold til klageretten i den svenske diskriminationslov.

Din e-mailadresse og navn vil forblive registreret i systemet, såfremt der er behov for at kontakte dig på senere tidspunkt.

Slettefrist ved Jobindex QuickApply ansøgningsprofil

Når du selv ønsker at slette din Jobindex QuickApply ansøgningsprofil, vil dine ønskede sletninger blive markeret til sletning i 3 måneder. Derefter slettes de endeligt. Årsagen til dette er for at minimere risikoen for fejlregistrerede sletninger.

Slettefrist, når du følger en virksomhed

Når du selv ønsker at slette en eller flere virksomheder du følger, vil dine ønskede sletninger blive markeret til sletning i 3 måneder. Derefter slettes de endeligt. Årsagen til dette er for at minimere risikoen for fejlregistrerede sletninger.

Slettefrist ved Jobagent (er)

Når du selv ønsker at slette en Jobindex Jobagent, vil dine ønskede sletninger blive markeret til sletning i 3 måneder. Derefter slettes de endeligt. Årsagen til dette er for at minimere risikoen for fejlregistrerede sletninger.

Statistik

Der indsamles anonymiserede data om din brug af Jobindex’ tjenester. Dette sker udelukkende til statistiske formål og for at forbedre vores service. Disse anonymiserede data kan ikke henføres til dig.

Cookies

Når du besøger vores hjemmeside, kan vi og tredjeparter sætte cookies på dit terminaludstyr. Brug af cookies kan medføre behandling af dine personoplysninger. Læs mere i vores Cookiepolitik.

Analyser

Vi anvender spørgeskemasystemet SurveyXact til vores analyser. Deltager du i en analyse, deles din e-mailadresse med SurveyXact, dvs. den lagres i SurveyXact-systemet. E-mailadressen vil ikke blive brugt til andre formål, og data behandles fortroligt og i overensstemmelse med gældende persondatalovgivning.

Datasikkerhed

Du kan have fuld tillid til, at vi beskytter dine personoplysninger. Vores mål er at tilbyde dig som bruger en tjeneste, der er sikker og uden risiko. Vi gør vores yderste for at bevare en stringent og høj grad af datasikkerhed.

Vi anvender forskellige metoder, såsom kryptering (SSL), firewalls, software som registrerer illegal indtrængen i systemet samt manuelle sikkerhedsprocedurer, der medvirker til at beskytte dine personlige oplysningers nøjagtighed og sikkerhed samt til at forhindre ikke-autoriseret adgang eller forkert brug af tredjepart.

Ansvarsfraskrivelse

Vi forbeholder os ret til at fjerne dine oplysninger i tilfælde af misbrug eller brug til uvedkommende og/eller kriminelle formål.

Jobindex Evalueringer

Hvornår kan du skrive en evaluering?

Jobindex Evalueringer er forbeholdt faktiske medarbejderoplevelser med eksisterende virksomheder. Du kan skrive en evaluering, når du:

  • Arbejder eller har arbejdet fuldtid eller deltid – som fastansat, studentermedhjælper eller frivillig – for en virksomhed, organisation, internettjeneste eller lignende og
  • har haft en ansættelseskontrakt med virksomheden.

I det følgende bruger vi betegnelsen ”ansættelsesoplevelsen” som en samlet betegnelse for de to ovenstående situationer. Derudover gælder følgende betingelser:

  • Evalueringen skal vedrøre en ansættelsesoplevelse, som du har haft inden for de seneste fem år.
  • Du må kun skrive om din egen ansættelsesoplevelse, dvs. du må ikke skrive en evaluering på vegne af familiemedlemmer, venner eller andre.
  • Du kan kun skrive én evaluering pr. virksomhed, men du kan altid slette din evaluering og oprette en ny, så den afspejler din seneste oplevelse hos virksomheden.

Hvad bør du skrive om?

Når du skriver en evaluering, skal den afspejle din egen, personlige ansættelsesoplevelse. Vi opfordrer dig til at koncentrere dig om relevante forhold i relation til din overordnede ansættelsesoplevelse. Konstruktiv kritik accepteres, mens nedladende vendinger og personlige angreb på navngivne personer vil blive rapporteret og eventuelt blive fjernet eller redigeret.

Hvornår redigerer eller fjerner Jobindex din evaluering?

Vi redigerer eller fjerner din evaluering, hvis vi vurderer, at din evaluering overtræder vores betingelser eller gældende lovgivning. Både virksomheder og brugere kan rapportere evalueringer, som de mener overtræder vores betingelser eller gældende lovgivning. Rapporteres din evaluering, skjules den, mens vi gennemgår rapporteringen. Overtræder din evaluering betingelser eller lovgivning, redigeres eller fjernes evalueringen. Overtræder den ikke betingelser eller lovgivning, frigives evalueringen igen.

Vi gennemgår din evaluering, hvis den bliver rapporteret på baggrund af én af nedenstående grunde:

  • Hvis indholdet af din evaluering udelukkende er baseret på etiske, politiske og/eller værdibaserede holdninger i modsætning til en ansættelsesoplevelse.
  • Hvis din evaluering indeholder injurierende udtalelser eller er i strid med gældende lovgivning eller vores betingelser.
  • Hvis din evaluering indeholder voldelig eller grov sprogbrug, er kønsdiskriminerende eller racistisk.

Hvis din evaluering afslører personlige oplysninger om en enkeltperson, inklusiv personens navn, adresse, telefonnummer, e-mailadresse, kreditkortoplysninger eller anden form for oplysninger, som kan blive brugt til at spore, identificere, kontakte eller personificere personen, fjerner vi personoplysningerne fra din evaluering. Indeholder din evaluering alene angreb på navngivne personer eller oplysninger om en enkeltperson, fjerner vi din evaluering.

Du accepterer ligeledes, at vi fjerner henvisninger til andre virksomheder og websites (inklusive links) fra evalueringen. Oplysningerne vil da blive erstattet af *** eller lignende. Herudover redigerer vi ikke din evaluering.

Som udgangspunkt fjerner vi ikke evalueringer fra vores Virksomhedsprofiler, men skulle din evaluering overtræde vores betingelser eller gældende lovgivning, forbeholder vi os retten til at fjerne evalueringen. Nedenfor er angivet en række eksempler på tilfælde, hvor vi fjerner din evaluering:

  • Din evaluering er ikke baseret på en faktisk ansættelsesoplevelse (jf. afsnit 5 og 6).
  • Din evaluering overtræder andre menneskers eller virksomheders rettigheder, inklusiv immaterielle rettigheder.
  • Din evaluering har karakter af markedsføring eller har markedsføring til hensigt.
  • Du er konkurrent til den virksomhed, du har evalueret.
  • Du har oprettet flere brugerprofiler for at evaluere den samme virksomhed flere gange.
  • Din evaluering er blevet identificeret og vurderet af vores interne kvalitetsafdeling som i strid med vores betingelser eller gældende lovgivning.
  • Vi har bedt dig om at sende uddybende oplysninger om din ansættelse hos den evaluerede virksomhed, og ingen eller utilstrækkelig information er blevet sendt til os inden for deadline (jf. afsnit 5).

For at undgå misforståelser præciserer vi, at vi ikke fjerner din evaluering, hvis:

  • Du eller virksomheden er uenige om handlingsforløbet. Det er umuligt at bevise, hvem der har ret, og i sådanne tilfælde foreslår vi, at virksomheden svarer på evalueringen, så andre brugere kan se deres version af forløbet.
  • Din evaluering og antallet af stjerner tilsyneladende ikke stemmer overens, fx hvis du kun har givet virksomheden en enkelt stjerne, men du har skrevet en meget positiv evaluering af virksomheden.
  • Virksomheden mener, at din evaluering er uretfærdig. Din eventuelle utilfredshed er udelukkende din subjektive oplevelse, og det er ikke vores opgave at afgøre, om din utilfredshed er passende eller ej. Sådanne problemstillinger bør løses mellem de involverede parter, dvs. mellem dig og virksomheden.
  • Den virksomhed, du har evalueret, bliver overtaget af nye ejere.

Hvornår beder Jobindex dig dokumentere din ansættelse, og hvad skal du sende til os?

Hvis vi, andre brugere eller virksomheden selv har mistanke om, at du ikke har været ansat hos virksomheden, kan vi bede dig sende uddybende oplysninger om din ansættelse hos virksomheden inden for en given deadline. Det kan eksempelvis være oplysninger som perioden for din ansættelse samt navnet på din afdeling eller nærmeste leder.

Leveres oplysningerne ikke inden deadline, fjernes evalueringen.

Fabrikerede evalueringer

Formålet med Jobindex Evalueringer er, at du kan dele din ansættelsesoplevelse og dermed give et informativt og retvisende billede af din nuværende eller tidligere arbejdsplads. Tillid er afgørende for os, og derfor accepterer vi ikke fabrikerede evalueringer, dvs. evalueringer, der ikke er et udtryk for en faktisk ansættelsesoplevelse, fx fordi evalueringen er lavet af eller for virksomheden.

Vi betragter fabrikerede evalueringer som misligholdelse af vores betingelser. Evalueringer, som vi skønner er falske, fabrikerede eller lignende, bliver rapporteret og fjernet og kan føre til øjeblikkelig blokering af din adgang til at evaluere arbejdspladser.

Hvis du har mistanke om, at en evaluering er fabrikeret, opfordrer vi dig til at gøre os opmærksomme på det. Vi tager alle rapporteringer af formodede fabrikerede evalueringer meget alvorligt og undersøger dem. Da dette ikke er en nem opgave, beder vi dig fremsende så megen dokumentation som muligt for at underbygge din formodning om, at evalueringen er fabrikeret.

Hvornår blokerer Jobindex din brugerprofil?

Vi kan blokere din adgang til at evaluere arbejdspladser, hvis du misbruger vores service, fx i tilfælde af massiv brug af rapporteringsfunktionen (jf. afsnit 9), udfærdigelse af fabrikerede evalueringer, spam med marketingmateriale eller overtrædelse af vores betingelser eller gældende lovgivning.

Hvad indebærer blokering af din adgang til at evaluere?

Blokering af din adgang til at evaluere arbejdspladser betyder, at vi enten blokerer din mulighed for at skrive og rapportere evalueringer for en enkelt virksomhed eller, ved massiv misligholdelse, blokerer din mulighed for at skrive og rapportere evalueringer for samtlige virksomheder. Du vil i begge tilfælde stadig kunne bruge de øvrige services på Jobindex.

Misbrug af rapporteringsfunktionen

Du, andre brugere og virksomheder har mulighed for at rapportere evalueringer, som du mener er i strid med vores betingelser eller gældende lovgivning. Du må ikke misbruge denne rapporteringsfunktion, og vi anser misbrug af denne som misligholdelse af vores betingelser. Et eksempel på misbrug er:

  • Ubegrundet eller ukorrekt rapportering af mange eller alle positive evalueringer af en virksomhed, som du fx har haft en dårlig ansættelsesoplevelse hos.

Spørgsmål eller behov for yderligere information

Hvis du har spørgsmål eller brug for yderligere information, er du velkommen til at kontakte vores kvalitetsafdeling på evaluering@jobindex.dk eller tlf. 38 32 33 55.

Kontakt og hjælp

Har du spørgsmål til vores tjenester eller brug for hjælp, er du velkommen til at kontakte os. Skriv til support@jobindex.dk eller kontakt os på telefon 3832 3355.

Du kan se den tidligere version af disse betingelser her

Cookies på IT-Jobindex

Vi bruger cookies til statistik og til at gøre hjemmesiden mere brugervenlig. Der sættes cookies fra IT-Jobindex og fra vores samarbejdspartnere. Klikker du videre på siden, accepterer du, at der sættes cookies til disse formål. Læs mere her om vores brug af cookies, herunder hvordan du fravælger brugen af cookies.